ویدئو | توصیه‌های على اکبر صالحى به آنهایی که هنوز تصمیمى براى راى دادن نگرفته‌اند عذرخواهی وزیر کشور از ایرانیان خارج‌ازکشور که امکان شرکت در انتخابات را نداشته‌اند انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تا چه ساعتی تمدید شد؟ تاکنون در خراسان‌رضوی، ٨۵ درصد افراد با کارت‌ملی و ١۵ درصد با شناسنامه رأی دادند ماجرای جمع‌آوری سازه تبلیغاتی یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد چه بود؟ اطلاعیه شماره ۲۱ و ۲۲ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: شبیه‌سازی فرایند انتخابات چند روز قبل از آغاز رأی‌گیری، در مشهد انجام شد + فیلم پلیس فتا تهران خبر داد: احضار ۴ نفر به‌دلیل دست‌کاری در نظرسنجی‌های انتخاباتی بیشترین تخلفات انتخاباتی در مشهد تاکنون شامل چه مواردی بوده است؟ گزارش المیادین از برگزاری انتخابات در ایران ۴۰ روز پس از شهادت رئیس‌جمهور کاندیدا‌ها کجا رأی دادند و پس از آن چه کردند؟ + عکس اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: مشارکت مردم در انتخابات نسبت به گذشته ٢٠ درصد افزایش یافته است در تمامی شعب اخذ رأی مشهد، امنیت کامل برقرار است ویدئو | نحوه درخواست شعبه سیار در سراسر کشور مدیرکل ثبت‌احوال خراسان‌رضوی: هیچ فرد واجد شرایط اخذ رأی نباید از شعبه برگردد استقرار صندوق اخذ رأی در ایستگاه مترو شریعتی مشهد اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) عربستان با برگزاری انتخابات ایران در این کشور موافقت کرد سخنگوی ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: افزایشی در تعداد شعب ثابت و سیار در مشهد و استان نداریم + فیلم
سرخط خبرها

عزل عاقلانه در پی بی احترامی به یک خبرنگار

  • کد خبر: ۱۰۰۰۶۲
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
عزل عاقلانه در پی بی احترامی به یک خبرنگار
تقریبا این موضوع به عرف بین مسئولان به ویژه در شهر‌های کوچک‌تر تبدیل شده است که هرکاری دلشان می‌خواهد می‌کنند و هرطور هم که می‌خواهند رفتار می‌کنند و کسی جلودار آن‌ها نیست؛ اما این بار اتفاق دیگری افتاد.

عروجی | شهرآرانیوز؛ با یک جست وجوی ساده در اینترنت می‌توانید فیلم‌های کوتاه و بلند بسیاری را تماشا کنید که یک سَمتش مسئول و مدیر و متولی و خدم و حشم نشسته اند و سَمت دیگر خبرنگارانی که درحال فحش خوردن هستند یا یکی دارد آن‌ها را از جلسه یا گردهمایی بیرون می‌کند.

تقریبا این موضوع به عرف بین مسئولان به ویژه در شهر‌های کوچک‌تر تبدیل شده است که هرکاری دلشان می‌خواهد می‌کنند و هرطور هم که می‌خواهند رفتار می‌کنند و کسی جلودار آن‌ها نیست؛ اما این بار اتفاق دیگری افتاد. اتفاق دلگرم کننده‌ای که می‌تواند هزینه توهین به یک خبرنگار را بالا ببرد. در یکی از تازه‌ترین فیلم‌هایی که در چندروز گذشته منتشر شده است، سرپرست فرمانداری رفسنجان خطاب به پرسش صریح خبرنگاری می‌گوید: «یک بار دیگر تکرار کنید در دهانت می‌زنم، حواست جمع باشد.» ادبیاتی که دور از شأن مسئولان است، اما برخی از آن‌ها و با خیال راحت از این عبارات استفاده می‌کنند. چندسال گذشته هم عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی، میکروفن خبرنگار صداوسیما را به زمین زد و جز چند واکنش محدود اتفاق خاصی نیفتاد و او هم تا مدت‌ها به کارش ادامه داد.

هرچند خبرنگار رفسنجانی کمی با لحن تهاجمی سؤالش را مطرح می‌کند؛ اما با همه این‌ها فرماندار باید سعه صدر بیشتری به خرج می‌داد و با آرامش جلسه را پیش می‌برد. همین موضوع باعث شد ابتدا مدیرکل مطبوعات داخلی و سخنگوی دولت و تعداد دیگری از مدیران ارشد دولتی به این موضوع واکنش تندوتیزی نشان بدهند.

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، در واکنش به تهدید خبرنگار از سوی فرماندار سیرجان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «دهان خبرنگار می‌زنید؟ قرار بود مردم، ولی نعمت مسئولان باشند، خبرنگار هم صدای مردم است. گوش و چشم مردم.» سخنگوی دولت هم صبح امروز در واکنش به این اتفاق در حساب توئیترش نوشت: «دوران بدزبانی با خبرنگاران گذشته است؛ دولت مردمی؛ پاسخگو بودن و حفظ کرامت خبرنگاران از سوی دولت مردان ضروری است.»

به دنبال آن خانه مطبوعات استان کرمان هم ساعت ۲ بامداد دیروز یعنی کمتر از بیست وچهار ساعت از این اتفاق اطلاعیه‌ای منتشر کرد و گفت که تا حصول نتیجه پیگیر موضوع است. از آن طرف خبرنگاران هم شروع به نقل خاطرات مشترکشان از جلسه‌های این چنینی کردند. اینکه چنین رفتار‌هایی در جلسه‌هایی که مسئولان حضور دارند به یک رویه تبدیل شده است. بعد از این اتفاق وزیر کشور، علی اکبر پورمحمدی، سرپرست فرمانداری رفسنجان را برکنار کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->